Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Як «не клюнути на гачок» телефонних шахраїв?
З початку року в нашому районі почастішали випадки телефонного шахрайства. Зловмисники діють переважно за стандартною схемою: телефонують у нічний час, повідомляють, що з вашими рідними сталася біда та пропонують сплатити певну суму коштів для вирішення проблеми.
Так, за повідомленням Гребінківського відділу поліції Полтавщини, у січні 77-річна мешканка Гребінки, отримавши подібний телефонний дзвінок, віддала шахраєві всі свої заощадження.
Якщо Вам телефонують з невідомого (частіше за все прихованого) номера телефону, представляються вашими рідними, або просто повідомляють, що хтось із близьких потрапив у біду, просять чи вимагають гроші для залагодження ситуації – не поспішайте виконувати ці вимоги. Обов’язково уточніть дані того, хто телефонує та попросіть передати трубку вашому родичу. Коли Вам представилися Вашим знайомим – перепитайте ім’я та будь-яку інформацію, яка не може бути відомою постороннім. Якщо є ймовірність, що з Вашою близькою людиною дійсно в цей час могла статися ситуація про яку вам повідомили в розмові – негайно спробуйте зв’язатися з нею, аби з’ясувати, де зараз вона перебуває. Якщо Вам не відповідають – одразу телефонуйте до поліції («102»). У жодному разі не перераховуйте грошей на вказані аферистами рахунки.
Обов’язково попередьте про подібні шахрайські схеми своїх рідних, у першу чергу осіб поважного віку. Оскільки у переважній більшості випадків серед жертв телефонних шахрайств саме люди старшого віку.
Виявляйте обачність, не довіряйте беззастережно незнайомцям, аби вберегти себе, родичів та ваші заощадження!